Alle fortjener en god hjemmebane
Vi har utviklet en merkevareplattform for tidligere Kvæfjord Vekst – nå Kompella. Ambisjonene var å se på andre vekstmuligheter også utenfor Kvæfjord, samt ruste seg for andre forretningmuligheter enn eiendom og mottak.

I prosessen ble det tidlig bestemt at et navnebytte ville være strategisk riktig. Kompella ble det nye navnet, og det måtte derfor også utvikles en ny logo og visuell identitet.

Det verdifulle navnet

Kompella er et konstruert navn som bygger på to viktige verdistolper: Kompetent + Samspill (a capella). Det er godt å si, og vi “gjenbruker” første bokstav K fra Kvæfjord Eiendom som viser bakover i tid/historien til selskapet, samtidig som bokstaven A i slutten av navnet viser til kvalitetsbegrepet og får det til å klinge bedre.

A capella er en kvalitetsbevisst form for samsang uten bruk av instrumenter, med kun mennesker som presterer på svært høyt nivå og i samspill. Dette vil være avgjørende for å nå fremtidige mål både på individnivå og som selskap.

Annet vi har latt oss inspirere av er betydningen av “kom” eller “velkommen”, som vi ofte sier når vi inviterer noen hjem til oss eller til vår hjemmebane. Og det er nettopp det de gjør og ønsker: Å ønske velkommen hjem!

Det inspirerende formålet

Det inspirerende formålet (The Big Why) ble: Alle fortjener en god hjemmebane. Det skal drive selskapet framover og er det fandenivoldske drivet i flokken for å skape gode hjem – uavhengig av utgangspunktet for det enkelte individ eller næringslivsaktør. Formålet er noe som skal inspirere og forplikte. Det gjør også at de må strekke seg enda lenger enn før for også å gjøre arbeidsplassen sin til et godt hjem for alle medarbeidere i Kompella – uavhengig av rolle og ansvar.

Drivkrafta ligger i kjerneverdiene

Kjrneverdiene helhjerta, framsynt og lagspiller skal kjennetegne organisasjonen i ett og alt. De skal gjøre dem tydelige, drive dem frem mot formålet og hjelpe dem med å ta beslutninger i hverdagen.

Bygge et betydningsfull renommé

Posisjonen er kortversjonen av den plassen vi ønsker å innta i målgruppa. Kompella skal kombinere faglig dyktighet og hjertevare. De skal fortelle de gode historiene som viser kombinasjonen av dette, og på den måten ta en mye sterkere og mer synlig posisjon som igjen skal bygge et sterkt og betydningsfullt renommé og omdømme.

Velkommen inn!

Det ble også utviklet et slagord: Velkommen inn! Det forteller alt om hva mennesker kan forvente av medarbeiderne i Kompella: At de gjør alt for at mennesker skal ha et godt sted å bo – uansett om de er private eller næringslivsaktører. Eller som de sier i det nye formålet vårt: Alle fortjener en god hjemmebane.

Den magnetiske arbeidsplassen

I prosessene vi i Magnet gjør er det helt avgjørende med å få hele flokken med og tenne gnsiten for å oppnå felles forståelse og drivkraft. Derfor må alle sterkt involveres i prosessene. Vårt mål er alltid å skape magnetiske arbeidsplasser med å forene strategi, arbeidskultur og merkevare.

Her kan du på en enkel måte få innsikt og inspirasjon. Det er bare å melde deg på nyhetsbrevet vårt.