Det nye navnet ble Blomsø
Å skifte navn er ikke noe en bedrift gjør hver dag. Det er heller en sjeldenhet. Men noen ganger kan det for en bedrift være lønnsomt, gi sterkere egenart og ikke minst en mer verdifull og mer personlig identitet. For en merkevare er først og fremst folks positive tanker og følelser om din bedrift og dine produkter. Ja, egentlig handler det om at hvert publikums berøringspunkt er en mulighet til å skape en unik opplevelse for dem og som igjen gir større merkekraft.

En stolt historie som skal vare videre
Familen Blomsø startet Harstadbotn Bakeri & Konditori i 1958 og har holdt til i Harstadbotn som navnet tilsier. I tillegg har de et utsalg i Bysenteret i Harstad sentrum som de har kalt Kremtoppen. Nå har begge fått det samme identitet og navnet Blomsø Konditori & Bakeri.

Vi foreslo for dem å ha et navn som de kunne vokse med og som forsterker tradisjon og kvalitet som familiebedriften har stått for i hele 64 år. Et navn som er godt å si og ser nydelig ut visuelt. For et godt navn skal også se bra ut. Familienavnet Blomsø har alle disse egenskapene, og i tillegg smaker det godt å si. Og ingenting er vel bedre enn det for et bakeri & konditori.

Med andre ord: En skjult skatt kan være vanskelig å se, men noen ganger lettere for oss andre. Det tok tid å overbevise dem, men nå er både eiere og medarbeiderne superhappy. Og det siste er viktig: Det er medarbeiderne som er de viktigste merkevareambassadørene. Det må også sies at responsen fra kunder og omgivelser har vært over all forventning.

De gode anledningene
Folk har et hektisk liv og gode bakevarer og smaker passer for de fleste anledninger. Et besøk hos Blomsø Bakeri & Konditor tar du når du skal: Glede, juble, feire, overraske, trøste eller når du føler at du selv fortjener litt ekstra kos.

Bakevarer hos Blomsø skal få hjerter til å synge.

Logoen
Vi har valgt å gi logoen en tidløs og stilfull look med spesialdesignet typografi (skriften) og akset på marken som logosymbol.

Her kan du på en enkel måte få innsikt og inspirasjon. Det er bare å melde deg på nyhetsbrevet vårt.